Articole

  • Home
  • Articol
  • Barometrul cultural arădean va fi prezentat public în luna iunie

Barometrul cultural arădean va fi prezentat public în luna iunie

Centrul Municipal de Cultură Arad anunță continuarea procesului de elaborare consultativă a Strategiei Culturale a Municipiului Arad pentru perioada 2015-2030, primul raport public urmând să fie publicat și adus în atenția arădenilor în luna iunie.

Plecând de la rezultatele exercițiului de Mapare a Resurselor Culturale, ce a urmărit identificarea detaliată a contextului din mediul cultural local, etapă a doua a procesului vizează sondarea atitudinii și părerii publicului arădean, dar și a practicilor de consum și participare culturală. Pe larg, este vorba de un sondaj, realizat pe un eșantion reprezentativ, privind modalitățile de petrecere a timpului liber, de consum cultural – înțeles într-un sens foarte larg – și de participare și practici culturale ale locuitorilor orașului Arad. Acest sondaj își propune, pe de altă parte, și cercetarea modului în care sunt percepute acțiunile, organizațiile și evenimentele cultural-artistice locale și oportunitățile pe care le oferă orașul.

Astfel, Barometrul de Consum Cultural, care va fi publicat de către Centrul Municipal de Cultură Arad în luna iunie, va încerca să răspundă la câteva întrebări vitale legate de consumul cultural și atitudinea populației față de acesta.

Diagnosticul oferit de acest barometru este completat de un proces consultativ care a demarat la începutul lunii mai și va continua în următoarele luni printr-o serie de focus grupuri și ateliere cu participarea a numeroși reprezentanți ai sectorului cultural arădean – de la artiști și creatori la experți din domeniul cultural/artistic, manageri de instituții culturale publice și organizații și inițiative culturale private, dar și consumatori de artă. Un prim document strategic va fi supus spre consultare și dezbatere publică la începutul lunii septembrie.

Procesul de elaborare participativă a strategiei culturale a municipiului Arad este coordonat de Asociația Film ETC. Realizarea Barometrului de Consum Cultural este condusă de domnul Adrian Hatos, doctor în sociologie și profesor al departamentului de Sociologie-Asistență Socială al Universității din Oradea. Adrian Hatos este instructor la Școala doctorală a Center for Higher Education Research and Development (Universitatea din Debrecen) și derulează, de asemenea, o extinsă activitate de expertiză în conceperea și realizarea unor studii și cercetari sociologice la nivel național și internațional.